Speltak Welpen 7 t/m 11 jaar

Als je tussen de 7 en 11 jaar oud bent kom je bij de welpen terecht. De welpen spelen iedere week in de Jungle waar zij samen met Mowgli, Shanti en de andere jungle figuren handige dingen leren en ontdekken.

OVER ONZE SPELTAK

Onze welpenspeltak bestaat uit ongeveer twintig welpen die dankzij een evaren leidingteam weekelijks nieuwe, handige dingen leren en ontdekken. De welpen herken je aan hun groene blousen. Iedere leiding heeft zijn eigen themafiguur gebaseerd op het verhaal uit het Jungleboek. Door te spelen en ontdekken aan de hand van een thema gebruiken de welpen hun fantasie, dit draagt bij aan de ontwikkeling van de kinderen.

De welpen spelen samen in de jungle, waar ze van de themafiguren spelenderwijs allerlei dingen kunnen leren. De welpen leren bijvoorbeeld hoe je veilig een goed vuur kan maken, hoe je een vlot kan pionieren en hoe je op de juiste en veilige manier met verschillende gereedschappen omgaat. Maar natuurlijk worden er ook grote spellen in ons eigen bos gespeeld, wordt er geravot, lopen de welpen soms tochtjes in de buurt en nog veel meer.

Naast de avonturen in ons eigen bos hebben de welpen ook een keer per jaar een regiodag, deze dag spelen de welpen met samen met veel andere welpen van verschillende scoutinggroepen ergens in de regio een groot spel. Ook is er een keer per jaar een weekendkamp! Maar het hoogtepunt voor veel welpen is waarschijnlijk de vijf dagen zomerkamp tijdens de vakantie!

LIJKT ME LEUK!

Een keer komen kijken? Dat kan natuurlijk. Bij ons mag je eerst drie keer gratis meedoen, dan kun je kijken hoe het is en kennismaken met de andere welpen en natuurlijk de leiding. Na drie keer zal de leiding jou een inschrijfformulier meegeven en zouden wij het leuk vinden als jij je inschrijft. Je mag altijd spontaan langskomen tijdens een opkomst, maar om er zeker van te zijn dat er een opkomst is kun je het beste even contact opnemen met de leiding. onder aan deze pagina vind je een contactformulier, het team neemt dan vanzelf contact op via het opgegeven email adres of telefoonnummer. Wil je meer weten over een lidmaatschap bij onze vereniging? klik dan HIER.

Opkomsten:

Welpeniedere zaterdag tussen 14:30 uur – 16:30 uur
Er zijn speciale dagen dat er geen “normale opkomst is. Te denken valt aan St. Joris, Kerstopkomst, Airborn Wandeling, Overvliegen, Zomervakantie enz.Binnenkort laten wij precies weten wanneer dit zal zijn.

Insigne: