Speltak Scouts 11 t/m 15 jaar

Als je tussen de 11 en de 15 jaar bent ben je een scout. Met activiteiten als koken, vuur maken, tochten lopen en pionieren worden de scouts iedere week door de leiding uitgedaagd om zichzelf verder te ontwikkelen. De scouts leren zelfstandig, maar ook in een teamverband te werken.

OVER ONZE SPELTAK

Bij de scouts staan veel opkomsten in het teken van  zelfstandigheid en leren samenwerken. Onder begeleiding van de zeer ervaren leiding worden de scouts uitgedaagd zichzelf verder te ontwikkelen. De ongeveer 25 scouts die onze groep heeft werken vanuit patrouilles van ongeveer vijf tot acht scouts. Iedere patrouille heeft een patrouille leider (PL) en een aspirant patrouille leider (APL) dit zijn de meest ervaren scouts uit de patrouille, zij zorgen er met hun ervaring voor dat de patrouille functioneerd, en dat de jongste scouts leren van de oudere scouts.

Tijdens de opkomsten staan de activiteiten vaak in het teken van de orginele scoutingtechnieken. Denk aan vuur maken om primitief op te koken, een tocht lopen met kompas of een eigen kampement bouwen om een week met je patrouille in te leven. Maar natuurlijk wel met een modern fleugje. De scouts herken je aan hun beige blousen en kun je ook tegenkomen buiten ons terrein. Zo gaan de scouts ieder jaar naar een museum, en bezoeken we ook wel eens gebieden in de buurt.

Ook hebben de scouts jaarlijks een aantal activiteiten samen met andere scouts uit de regio. De ene keer kan dat een activiteit bij een andere scoutinggroep zijn en de andere keer een misschien wel een postenspel in een dorp of stad in de buurt. Natuurlijk hebben de scouts ook kampen, iedere scout kan jaarlijks meedoen aan het voorbereidingskamp voor de scoutingwedstrijden (SW), de winnende patrouille mag dan mee doen aan de scouting wedstrijden in onze regio. En natuurlijk het hoogtepunt van het jaar, het zomerkamp. Een week lang leuke activiteiten op de mooiste plekken in Nederland!

LIJKT ME LEUK!

Een keer komen kijken? Dat kan natuurlijk. Bij ons mag je drie keer gratis meedoen, dan kun je kijken hoe het is en kennismaken met de andere scouts en natuurlijk de leiding. Na drie keer zal de leiding jou een inschrijfformulier meegeven en zouden wij het leuk vinden als jij je inschrijft. Je mag altijd spontaan langskomen tijdens een opkomst, maar om er zeker van te zijn dat er een opkomst is kun je het beste even contact opnemen met de leiding. Onder aan deze pagina vind je een contactformulier, het team neemt dan vanzelf contact op via het opgegeven email adres of telefoonnummer. Wil je meer weten over een lidmaatschap bij onze vereniging? klik dan HIER.

Opkomsten:

Scoutsiedere zaterdag tussen 13:30 uur – 16:30 uur
Er zijn speciale dagen dat er geen “normale opkomst is. Te denken valt aan St. Joris, Kerstopkomst, Airborn Wandeling, Overvliegen, Zomervakantie enz.Binnenkort laten wij precies weten wanneer dit zal zijn.

Insigne: