Speltak Explorers 15 t/m 18 jaar

Jongeren van 15 t/m 18 jaar komen bij de explorers terecht. De explorers mogen onder begeleiding van hun begeleiding zelf hun opkomsten en kampen organiseren en leren hierdoor om zowel samen als individueel te werken.

OVER ONZE SPELTAK

Als explorer, binnen onze groep ook wel bekend als rowan, verwacht de leiding dat je al aardig zelfstandig bent of gaat worden. Samen met de andere explorers organiseren jullie zelf de opkomsten en kampen, natuurlijk wel onder toeziend oog van de begeleiding. De opkomsten zijn uitdagend en divers, de ene week pionieren we een groot bouwwerk en de andere week helpen we bij een activiteit in de gemeente om een zakcentje te verdienen voor ons zomerkamp. We werken als een groep en krijgen op die manier veel voor elkaar, want samen zijn wij één team!

Als explorer ga je letterlijk en figuurlijk je grenzen verkennen, zo streeft de begeleiding er bijvoorbeeld naar om alle explorers minimaal een keer in hun explorer carrière mee te nemen naar een kamp in het buitenland, het liefst vaker natuurlijk! Voor velen een super toffe tijd die je nooit zal vergeten.

Daarnaast ga je als explorer in je laatste explorerjaar eens in de maand bij de leiding van een andere speltak meekijken om te kijken of het leidinggeven na je explorertijd ook iets voor jou is of dat je liever door gaat naar de roverscouts, of je natuurlijk op een andere manier gaat inzetten voor onze groep.

Door om te gaan met verantwoordelijkheden en activiteiten te organiseren voor jou mede explorers leer je zelfstandig te werken en te denken, en door zelf uitdagende programma’s te bedenken leer je ook om te gaan met veiligheid voor jezelf en je mede explorers.

Naast de reguliere opkomsten hebben de explorers regelmatig leuke activiteiten zoals een weekendkamp, regiospel met andere scoutinggroepen en natuurlijk een week zomerkamp ergens in Europa!

LIJKT ME LEUK!

Een keer komen kijken? Dat kan natuurlijk. Bij ons mag je eerst drie keer gratis meedoen, dan kun je kijken hoe het is en kennismaken met de explorers en natuurlijk de begeleiding. Na drie keer zal de leiding jou een inschrijfformulier meegeven en zouden wij het leuk vinden als jij je inschrijft. Je mag altijd spontaan langskomen tijdens een opkomst, maar om er zeker van te zijn dat er een opkomst is kun je het beste even contact opnemen met het begeleidingsteam. onder aan deze pagina vind je een contactformulier, het team neemt dan vanzelf contact op via het opgegeven email adres of telefoonnummer. Wil je meer weten over een lidmaatschap bij onze vereniging? klik dan HIER.

Opkomsten:

Explorersiedere zaterdag tussen 13:30 uur – 16:30 uur
Er zijn speciale dagen dat er geen “normale opkomst is. Te denken valt aan St. Joris, Kerstopkomst, Airborn Wandeling, Overvliegen, Zomervakantie enz. Binnenkort laten wij precies weten wanneer dit zal zijn.

Insigne: