Stam 21 jaar en ouder

De stam is het verlengstuk van jou scouting carriere. Of je na jou explorer tijd nu leiding word of een andere taak vervult, je komt ook bij de stam. Met deze vriendengroep doen wij regelmatig leuke activiteiten zoals bowlen of een hike lopen. En ook na de reguliere opkomsten zoeken wij elkaar graag op in ons stamlokaal of rond een kampvuur.

De Stam is voor jongvolwassenen. Dit is de laatste periode die een scout als jeugdlid bij Scouting doorbrengt. Vanaf 18 jaar is een scout namelijk geen jeugdlid meer. In deze laatste speltak hebben de leden geen begeleiding meer en bedenken ze zelf wat ze bij Scouting willen doen. Het is een zelfsturende speltak, d.w.z. dat zij een eigen voorzitter, secretaris en penningmeester hebben.

Opkomsten:

Stamiedere zaterdag vanaf 17.00 uur