Speltak Roverscouts 18 t/m 21 jaar

Vanaf je 18e t/m je 21e kun je ervoor kiezen om Roverscout te worden. Roverscouts gaan in de 3 jaar dat ze bij deze speltak zitten bezig met hunzelf of de wereld om hen heen. Dit doen ze door drie doellen te kiezen waar zij onder begeleiding van een coach mee aan de slag gaan.

OVER ONZE SPELTAK

Roverscouts vormen een speltak, omdat Scouting jongeren de ruimte wil bieden hun eigen programma vorm te geven als belangrijke laatste fase in hun ontwikkeling. Hier passen geen ouderen bij. Wel is het zo dat het onderling contact zeer op prijs wordt gesteld.

Om te voorkomen dat het jeugdlidmaatschap als een nachtkaars uitgaat is gekozen voor een duidelijke eindleeftijd. De verwachtingen van voor en na de eindleeftijd lopen namelijk sterk uiteen. Ben je 18 tot 21 jaar, dan heb je als roverscout de ruimte binnen jouw eigen programma. Als je ouder bent dan 21, wordt van je verwacht dat je de vereniging ondersteunt in de rol van leidinggevende, plusscout of vrijwilliger op regionaal of landelijk niveau.

LIJKT ME LEUK!

Een keer komen kijken? Dat kan natuurlijk. Bij ons mag je eerst drie keer gratis meedoen, dan kun je kijken hoe het is en kennismaken met de roverscouts. Na drie keer zal de leiding jou een inschrijfformulier meegeven en zouden wij het leuk vinden als jij je inschrijft. Je mag altijd spontaan langskomen tijdens een opkomst, maar om er zeker van te zijn dat er een opkomst is kun je het beste even contact opnemen met het begeleidingsteam. onder aan deze pagina vind je een contactformulier, het team neemt dan vanzelf contact op via het opgegeven email adres of telefoonnummer. Wil je meer weten over een lidmaatschap bij onze vereniging? klik dan HIER.

Opkomsten:

Roverscoutsiedere zaterdag tussen 13:30 uur – 16:30 uur
Er zijn speciale dagen dat er geen “normale opkomst is. Te denken valt aan St. Joris, Kerstopkomst, Airborn Wandeling, Overvliegen, Zomervakantie enz. Binnenkort laten wij precies weten wanneer dit zal zijn.

Insigne: